Jak funguje Hlídací pes a co dál s limitovanými edicemi

Po spuštění každé naší limitované edice nám chodí desítky e-mailů s nářkem, že se daná láhev vyprodala rychleji, než přišel Hlídací pes. Bude asi jednodušší, když popíšeme funkčnost Hlídacího psa tady a pak budeme pouze odkazovat na tento článek :)

Hlídací pes slouží na hlídání dostupnosti vámi vybrané láhve. Robot na pozadí každou sudou hodinu zkontroluje skladovou dostupnost a pokud je zboží skladem, tak odešle e-mail. Kupříkladu v 10:00 zjistí, že je skladem OMFG, připraví várku všech e-mailů a začne je rozesílat.

Jenže!

Jenže ta kontrola dostupnosti a rozeslání trvá v průměru 7 minut. Proč? Protože žádný nástroj vám nedovolí v jednu sekundu odeslat stovky a nebo tisíce e-mailů. Všechny e-mailové servery by to identifikovaly jako zasílání spamu a po pár takových akcích bychom neodeslali vůbec nic. Letošní OMFG hlídalo téměř 3000 zákazníků.

Jak správně tušíte, tak v případě našich limitovaných edicí nemá většinou Hlídací pes vůbec co oznamovat. Ty limitky se vyprodají v rámci minut. OMFG v druhé vlně se vyprodalo za 2 minuty, robot vůbec nestačil připravit e-maily. Slavná Private Reserve se vyprodala za 14 sekund (náš rekord), Stranger absinthe za 90 sekund. Těch nejvzácnějších limitek jsou jednotky kusů, na ně je každý Hlídací pes krátký :(

Berte to, prosím, spíš jako funkci na hlídání standardního sortimentu.

Další věc.

Zboží vložené do košíku není pro vás rezervované a může se stát, že než vyberete další zboží a nebo budete pomalí v zadávání adresy, tak vás někdo předběhne. Pokud vložíte limitovanou edici do košíku, je poměrně nutné co nejrychleji dokončit celou objednávku a nebo o zboží přijdete.

Proč tomu tak je?

Když začneme prodávat limitky, tak je každou sekundu na eshopu kolem 1000 lidí. Kdyby v první sekundě každý z nich dal limitku do košíku, tak se zablokuje celé množství a zákazník, který přijde v druhé sekundě, už nemá co koupit. Takto můžeme prodávat aspoň pár minut a zvítězí ten nejrychlejší. Ale tak tomu je u všech limitek.

A jak dál s limitovanými edicemi?

Jsme hrdí na to, jakou v nás máte důvěru a že jen díky vám vyprodáváme limitované edice v rámci minut. Bohužel poslední dva roky se kolem našich limitek nabalilo spoustu vykuků, kteří si naprogramovali vlastní roboty na automatický nákup. Mají oproti vám ostatním obrovský náskok, dokáží nakoupit za dvě sekundy po spuštění prodeje. Nakoupili hromadu lahví a ty pak prodávají na Bazoši. Ten, když tam dnes vyhledáte klíčové slovo Žufánek, působí jako nějaký alternativní eshop s našimi produkty. Jen za brutálně vysoké peníze.

Mrzí nás to. Jen kvůli těm spekulantům se spousta z vás, pravých fanoušků, nedostane k láhvi toužebně očekávané edice.

Mělo by nám to být jedno, ti spekulanti nám zaplatí tak jako tak. Máme svoje jisté. Ale my si to nepřejeme a řešíme to. Pravidla jsou nastavená a budou se dodržovat.

Při letošní druhé vlně prodeje OMFG jsme se rozhodli, že limitované edice budou moci nakoupit pouze registrovaní zákazníci eshopu. Na poslední chvíli jsme přidali povinný checkbox do košíku, díky kterému nepřipravení roboti selhali. Ale pak se začaly dít věci.

Spekulanti začali vytvářet mraky nových registrací. Rekordmanem je osoba, které budeme říkat pan P.

Ta dokázala vytvořit celkem 16 registrací. Různá jména, adresy, města, telefony. Ale vše nakupované z jedné IP adresy, placené z jedné karty a nebo účtu. V třetí vlně se nám podařilo těsně před expedicí stopnout 16 lahví OMFG, které stihla ta osoba nakoupit. Všechny účty jsou zablokované stejně tak IP adresa.

Ve spolupráci se Shoptetem pracujeme na řešení, jak tomu víc zabránit. Je to docela paradoxní. Jsme jejich jediný zákazník mezi 20 tisíci dalšími eshopy, který omezuje zákazníkům nakoupit zboží...

Další limitované edice bude prodávat jinak. 

Dostanou je přednostně věrní zákazníci. Ano, budeme ručně kontrolovat každou jednotlivou objednávku. Když nakoupí zákazník, který u nás objednává pouze jednou ročně a pouze limitované edice, tak bude čekat, až se dostane na všechny ostatní. Dokážeme pomocí emailového nástroje vyselektovat zákazníky podle daných pravidel. Kupříkladu pokud u nás za poslední rok nakoupil 5x, dostane email se skrytým odkazem na limitovaný produkt. Těch pravidel bude celá řada. Zabere nám to spoustu času a energie. V podstatě zbytečně, o odbyt nemáme nouzi. Ale vážíme si našich věrných zákazníků a fanoušků a chceme jim dělat co jim na očích vidíme.

Proto pokud si naši další limitku objedná někdo, kdo u nás nemá žádnou historii, nakupuje pouze jednou ročně limitovanou edici a nic jiného, tak bude čekat až si nakoupí stálí zákazníci.

Letos vás čekají speciality v podobě naší první (a dost možná poslední) whisky. Máme připravenou jedinečnou vínovici z dubového sudu, která v něm leží nonstop od 12. 6. 2014, čirou vínovici z prvního a posledního oranžového vína z Krásné Hory, Dubied 2020 a na Vánoce jednu megadobrotu.

To půjde.